Auto on iso mutta ketterä, ja se tuntui välittömästi käteen sopivalta. Liikennevaloista auto lähti liikkeelle hyvin. Muutenkin tehoja riitti, ja moottorin äänet jäivät täysin auton ulkopuolelle.
Moottoritiellä meno oli vakaata ja äänetöntä. Ohitukset sujuivat vaivattomasti. Täpötäydesssä Porvoon vanhassa kaupungissa auton ketteryys ja peruutustutka pääsivät oikeuksiinsa. Pilkkopimeillä ja sateen kastelemilla paikallisteillä valojen tehokkuus ja auton ajomukavuus olivat seniorikuljettajalle silkkaa ylellisyyttä.
Loistava nykyhetken ja tulevaisuuden auto!
Istuinmukavuudesta kiitosta
Kiitokset pitää antaa myös istumamukavuudelle. Kun neljä senioria matkustaa Tampereelta Helsinkiin matalalla istuttavassa autossa, niin normaalisti perillä yhden selkä on jumissa, toisen polvet ovat jääneet koukkuun ja kolmannen lonkka vihoittelee. Neljäs pääsee nousemaan autosta, mutta kompastuu auton kynnykseen. Näitä ongelmia ei ollut lainkaan ix35:n kohdalla.
Automaattivaihteisto vaati totuttelua
Ainoan miinuksen annan Hyundain automaattivaihteistosta. Varsin uusissakin malleissa avaimen voi poistaa starttilukosta niin, että vaihde on missä tahansa asennossa. Mikäli unohtaa laittaa käsijarrun päälle ja vaihde on vapaalla, voi katastrofin ainekset olla käsillä pysäköitäessä alamäkeen. Ix35:ssä kerrottu vaaratilanne on kierretty varoittavalla äänimerkillä.
Lopuksi tiivistelmä testiautosta: erittäin hyvät ajo-ominaisuudet, isot ja muunneltavat sisätilat, runsaasti uusinta tekniikkaa, autolla on kotonaan niin metsäteillä, moottoriteillä kuin kaupunkien ruuhkassakin. Loistava nykyhetken ja tulevaisuuden auto!